Czym jest opłata administracyjna w pożyczkach ratalnych?

Niespodziewane wydatki mogą dotknąć każdego i nie ma na to rady. Nagła choroba, wypadek, awaria pojazdu, konieczność kupna sprzętu domowego, nagły wyjazd – są to tylko niektóre przykłady sytuacji, w których konieczne będzie sięgnięcie po dodatkowe pieniądze. Czasami jednak problemem jest to, że takich pieniędzy brakuje w domowym budżecie. W takiej sytuacji warto pomyśleć o pożyczce ratalnej. Należy jednak pamiętać, że obejmuje ona pewne dodatkowe opłaty, takie jak opłatę administracyjną.

Coraz więcej osób oszczędza właśnie z myślą o niespodziewanych wydatkach czy tak zwanej „czarnej godzinie”. Solidna poduszka finansowa to dobry pomysł, dzięki któremu nie trzeba się martwić o pieniądze w sytuacji awaryjnej. Wiele osób jednak nie posiada oszczędności, a pożyczka krótkoterminowa nie jest dla nich dobrym rozwiązaniem, ponieważ jej kwota jest zbyt mała lub czas spłaty jest zbyt krótki. Rozwiązaniem tego problemu mogą być pożyczki ratalne.

Opłaty związane z pożyczką ratalną


Coraz więcej firm wprowadza do swoich ofert pożyczki ratalne pozwalające klientom na spłacanie miesięcznych rat nawet przez kilka lat. Należy jednak pamiętać o oprocentowaniu oraz dodatkowych kosztach, takich jak opłata przygotowawcza czy też administracyjna. To właśnie ona jest w stanie dość mocno zwiększyć całkowity koszt pożyczki spłacanej w ratach.


Generalnie opłata administracyjna to nic innego jak koszt działań wykonanych przez firmę w ramach obsługi danej pożyczki. Jej wielkość jest uzależniona od całkowitego zobowiązania, a odpowiednia kwota jest doliczana do raty miesięcznej. Wiele firm jednak rezygnuje z takich opłat. Warto ich poszukać, ponieważ ich oferty są zwykle najbardziej korzystne dla pożyczkobiorców.

Komentarze